| |

Vitamina D poate preveni diabetul de tipul I
|
|
Vineri, 14 Martie 2008 |
Administrarea suplimentara de vitamina D poate reduce cu 29% riscul de instalare a diabetului de tipul I, care de obicei apare in copilarie si adolescenta si este asociat cu factori de stil de viata precum obezitatea, potrivit unui studiu preluat de dailymail.co.uk.
Vitamina D se gaseste in alimente, precum pestele gras – somon, macrou,
ton –, dar este formata si de organism, daca pielea este expusa la
soare. Expunerea zilnica la soare a chipului si bratelor, timp de 10 -
15 minute, este suficienta pentru acoperirea dozei recomandate de
medici de 400 unitati internationale pe zi.
Cercetatorii spun, insa, ca
administrarea suplimentara de vitamina D reduce cu aproape o treime
riscul de diabet de tipul I. Numai in Marea Britanie, aproximativ
250.000 de persoane au diabet de tipul I si cel putin 20.000 dintre
acestia sunt copii. Noul studiu, o trecere in revista a altor cinci
lucrari anterioare, publicat in Archives of Disease in Childhood, a
scos la iveala ca probabilitatile de a dezvolta boala sunt invers
proportionale cu dozele de vitamina D administrate.
Totusi,
cercetatorii nu au stabilit cu exactitate care ar fi doza de vitamina D
cea mai potrivita si nici varsta la care ar trebui administrata. De
asemenea, unele studii au asociat vitamina D cu dezvoltarea unor
maladii autoimune, precum scleroza multipla si artrita reumatoida.
Din
acest motiv, specialistii recomanda efectuarea unor studii suplimentare
pentru a stabili cu exactitate beneficiile vitaminei D in prevenirea
diabetului de tipul I. Cercetatorii au avertizat ca incidenta
diabetului de tipul I va creste la nivel mondial, cu 40% pana in 2010,
potrivit unor date colectate in urma cu cativa ani.
"Este mai intalnita
in randul celor de descendenta europeana si afecteaza doua milioane de
persoane din Europa si America de nord", au spus acestia. "Exista o
variatie geografica in ceea ce priveste incidenta, copiii din Finlanda
prezentand de 400 de ori mai multe probabilitati de a se imbolnavi fata
de cei din Venezuela", au mai spus cercetatorii.
Studiul a fost
realizat de experti de la NHS Foundation Trust din Stockport si de la
doua spitale din Manchester, Marea Britanie. Diabetul de tipul I
(insulino-dependent) constituie 10% din cazurile totale de diabet,
fiind mult mai rar decat diabetul de tipul II, dezvoltat mai ales de
persoanele cu varste peste 40 de ani, care sunt supraponderale sau
obeze.
In diabetul de tipul I, sistemul imunitar distruge celulele
pancreasului care produc insulina necesara reglarii nivelului de zahar
din sange. Bolnavii trebuie sa ia insulina pentru a supravietui, dar
tratamentele existente nu pot preveni aparitia unor efecte secundare
ale maladiei: infarct, accident cerebral, orbire, cangrena si
insuficienta renala. Maladia este controlabila, dar incurabila.
sursa: www.mediafax.ro
Te-ar putea interesa: Cafeaua si ceaiul pot prevenii diabetul de tipul 2Cafeaua si ceaiul scad riscul de aparitie a diabetului de tipul 2, potrivit unui studiu efectuat de cercetatorii de la Universitatea din Sydney (Australia), publicat recent in Archives of Internal Medicine, informeaza BBC News Online. Diabetul poate fi prevenit cu o dieta sanatoasa Adoptarea timp de sase ani a unui regim alimentar potrivit asociat cu exercitii fizice poate contribui la amanarea cu 14 ani a aparitiei diabetului, la persoanele care prezinta riscuri mari de a dezvolta boala, potrivit unui studiu care va fi publicat, sambata, de revista The Lancet, preluat de AFP.
Fericirea poate preveni cancerul mamar
O perceptie pozitiva asupra vietii poate contribui la reducerea cu 25% a riscurilor de aparitie a cancerului la san, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii israelieni, publicat in ziarul BMC Cancer si potrivit MEDIAFAX . Mazarea poate preveni hipertensiunea arterialaO anumita proteina din mazare poate fi folosita ca aditiv sau supliment alimentar impotriva hipertensiunii arteriale si a maladiilor renale, potrivit unui studiu recent al cercetatorilor canadieni, informeaza eurekalert.org. Broccoli poate preveni cancerul stomacalConsumul zilnic de broccoli poate sa ofere o protectie eficienta impotriva cancerului stomacal, potrivit unui studiu recent al cercetatorilor americani, publicat in revista Cancer Prevention Research, informeaza dailymail.co.uk, citat de MEDIAFAX.
|

|
|
|
|
|
|
|

 Adele, marea Castigatoare de la Billboard Music Awards 2012 Fiindca este sezonul evenimentelor, nu putem trece cu vederea Billboard
Music Awards 2012. Artistii care au ocupat locurile fruntase din
ultimul an in topurile Billboard au fost recompensati cu trofee, iar
castigatoarea serii a fost, evident, Adele.
-
Adele, marea Castigatoare de la Billboard Music Awards 2012
 Tinuta Zilei, cu Taylor Swift Taylor Swift este cea care ne aduce astazi tinuta zilei, intr-o maniera fresh, tinereasca, numai buna de vara!
-
Tinuta Zilei, cu Taylor Swift
 5 Copii de Vedete cu Stil Orice vedeta cu stil care se respecta, transmite pasiunea pentru moda si
generatiilor urmatoare. Am selectat 5 mamici celebre care au grija atat
de stilul personal, cat si de stilul vestimentar al propriilor copii.
-
5 Copii de Vedete cu Stil
 Pe 2 iunie, „Dumbrava minunata” se joaca la Grand Cinema Digiplex Sambata, 2 iunie, de la ora 12.00, Grand Cinema Digiplex din Baneasa Shopping City pregateste pentru micii spectatori piesa de teatru „Dumbrava minunata”. Celebra carte a lui Mihail Sadoveanu va fi transpusa intr-un spectacol muzical, prezentat cu farmec si umor de catre actorii Teatrului Muzical “Nae Leonard” din Galati. Cu ocazia zilei copilului, cei mici se vor bucura sa regaseasca personajele intalnite doar in carti. Lizuca Si Patrocle, Zana Inchipuirii sau Regele Broastelor, cu totii vor prinde viata pe scena salii Epika din Grand Cinema Digiplex. Calatoria fantastica a Lizucai catre casa bunicilor, insotita de prietenul ei credincios, Patrocle, este pusa in scena de Izabela Oancea, care este atat regizor si scenarist, cat si actor.
-
Pe 2 iunie, „Dumbrava minunata” se joaca la Grand Cinema Digiplex
 Capodopere in Machiaj de la Tim Burton De la Bettlejuice la Dark Shadows, fetele personajelor lui Tim Burton sunt infiorator de carismatice. Personajul clasic, vampirul Barnabas Collins, se trezeste in cel mai nou film al regizorului, Dark Shadows. In rolul lui Barnabas, il regasim bineinteles, pe multitalentatul Johnny Depp, mana dreapta a lui Tim Burton. Personajul intepretat de Depp seamana cu originalul la un anumit nivel, de baza, are un breton neregulat, urechi ascutite si colti, insa seful departamentului de machiaj, Joel Harlow, a spus ca exista diferente clare intre cei doi. In afara de faptul ca i-a oferit lui Depp o frizura mai moderna, extensii ascutite pentru urechi si un nas fals, Harlow i-a adaugat actorului paloarea specifica lui Tim Burton. O alta diferenta sunt extensiile pentru degete, mainile lui Depp au devenit personaje de sine statatoare in timpul interpretarii sale, Tim si-a dorit ca Barnabas sa fie foarte “tactil”, astfel incat mainile sale sa conduca.
-
Capodopere in Machiaj de la Tim Burton
 Erdem prezinta Colectia Resort 2013 Intr-un capat al Londrei, Regina, deschidea Festivalul Florilor Chelsea spre delectarea pasionatilor de irisi si dalii. In cealalta parte a orasului, intr-o casa frumos invechita din Dalston, Erdem Moralioglu isi pregatea propriile aranjamente florale pentru colectia resort : un buchet incantator de haine inspirate, intr-o oarecare masura chiar de Regina. Stilul statornic al Reginei, format din sacouri din tweed si culori pastelate, isi fac aparitia in cele mai neasteptate locuri. In colectia resort Erdem, Majestatea sa imparte scena cu imagini ale doamnelor din Upper East Side, pozand elegant pe canapelele si fotoliile lor capitonate, si cu femei Amish imbracate in rochii lungi si modeste: “Broderiile si peticele au avut o prezenta constanta in colectia resort. Nu stiu cum sa le numesc, insa ce am vrut sa demonstrez a fost ca oricine le poate purta intr-un mod matur, serios si in acelasi timp alticineva le poate purta intr-un mod nebunatic, tanar”, a declarat designerul.
-
Erdem prezinta Colectia Resort 2013
 Hot Trend: Fusta Evazata Presimt ca trend-ul hot din acest sezon, iti va fi pe placul inimii!
Vara aceasta, fusta mini evazata este fara dar si poate un must have!
-
Hot Trend: Fusta Evazata

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|