Contact Stilfeminin  Contact Blog Stilfeminin  Blog Facebook - Stilfeminin  Facebook Rss Stilfeminin.ro | Sanatate Rss
Stiri Mondene
Concursuri bucharest fashion week 2009
 - stilfemininjoburi

Parola uitata? Creare cont
Bucharest Fashion Week 2011

Vitamina D ar putea incetini declinul mintal la batranete

Luni, 26 Ianuarie 2009

Vitamina D ar putea incetini declinul mintal la batraneteSuplimentele cu vitamina D administrate cu regularitate la varsta mijlocie ar putea reduce semnificativ riscul de declansare a maladiei Alzheimer la batranete, potrivit unui studiu publicat in Journal of Geriatric Psychology and Neurology , informeaza MEDIAFAX .


Aceasta vitamina, sintetizata in mod natural de organism atunci cand pielea este expusa la soare, contribuie la mentinerea unui sistem imunitar sanatos, a unei bune structuri osoase si la prevenirea anumitor forme de cancer. Acest studiu recent sustine faptul ca vitamina D contribuie si la pastrara in buna forma a capacitatilor mintale la varsta a treia.

Studiul sustine ca vitamina D scade semnificativ riscul de aparitie a dementei, care, numai in Marea Britanie, afecteaza anual 700.000 de persoane. Daca aceasta legatura dintre vitamina D si maladiile mintale va fi confirmata, adultii de varsta a treia vor putea sa primeasca doze suplimentare gratuite de vitamina D, a declarat Ian Lang, de la Peninsula Medical School din Exeter, coordonatorul studiului.

Lang a masurat nivelul vitaminei D in sangele a 2.000 de pacienti in varsta de peste 65 de ani. Voluntarii a fost supusi, totodata, unui test de evaluare a capacitatilor mintale si a riscului de aparitie a dementei. Persoanele care au prezentat cele mai mici concentratii de vitamina D in sange erau de doua ori mai expuse riscului de a suferi de probleme de memorie sau de atentie.

Desi vitamina D este sintetizata pe cale naturala in urma expunerii la soare, capacitatea organismului de a o sintetiza scade odata cu varsta. Anumite studii sustin ca aceasta vitamina actioneaza ca un mecanism de declansare a productiei de celule neuronale si le protejeaza pe cele deja existente.

Deoarece nu exista dovada ca vitamina D reuseste sa repare distrugerile cerebrale cauzate de dementa, medicii sustin ca pacientii pot sa beneficieze de actiunile ei folositoare doar ca o modalitate de a preveni aparitia maladiilor cognitive degenerative.

Te-ar putea interesa:
Mesaje (0) »
Scrie mesaj
busy
 
< Precedent   Urmator >
  • Adele, marea Castigatoare de la Billboard Music Awards 2012
  • Tinuta Zilei, cu Taylor Swift
  • 5 Copii de Vedete cu Stil
  • Pe 2 iunie, „Dumbrava minunata” se joaca la Grand Cinema Digiplex
  • Capodopere in Machiaj de la Tim Burton
  • Erdem prezinta Colectia Resort 2013
  • Hot Trend: Fusta Evazata
Scrie mai jos ceea ce doresti sa o intrebi pe doamna psiholog






Brumi Har
Virtual hair style studio
 
 
Add to Google
RSS 2.0   ATOM 0.3
 
© Inform Media.
Toate drepturile asupra site-ului stilfeminin.ro apartin Inform Media. Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din oricare pagina a site-ului stilfeminin.ro va fi posibila numai cu acordul scris al Inform Media.
Termeni si conditii
***