Contact Stilfeminin  Contact Blog Stilfeminin  Blog Facebook - Stilfeminin  Facebook Rss Stilfeminin.ro | Sanatate Rss
Stiri Mondene
Concursuri bucharest fashion week 2009
 - stilfemininjoburi

Parola uitata? Creare cont
Bucharest Fashion Week 2011

Vitamina D ajuta creierul barbatilor de peste 60 de ani

Vineri, 22 Mai 2009
Vitamina D ajuta creierul barbatilor de peste 60 de aniVitamina D, prezenta in peste si sintetizata de piele dupa expunerea la soare, amelioreaza semnificativ functionarea creierului barbatilor in varsta de peste 60 de ani, potrivit unui studiu al cercetatorilor britanici, publicat in Journal of Neurology, Neurosurgery and Psychiatry, informeaza AFP.

Acest studiu, realizat de cercetatorii de la Universitatea din Manchester, in colaborare cu alti oameni de stiinta europeni, a fost efectuat pe un esantion de peste 3.000 de barbati, cu varstele cuprinse intre 40 si 79 de ani.
    
Barbatii care au prezentat concentratii mai ridicate de vitamina D in organism au obtinut rezultate mai bune la un test neuropsihologic simplu, care a vizat capacitatea de atentie a subiectilor testati si viteza lor de raspuns, informeaza Mediafax .
    
Cercetatorii au descoperit faptul ca asocierea dintre concentratiile ridicate de vitamina D in organism si performantele bune ale creierului este "si mai semnificativa" in cazul barbatilor in varsta de peste 60 de ani, a explicat David Lee, de la Universitatea din Manchester, desi oamenilor de stiinta le este dificil sa explice acest fenomen.
    
Aceste rezultate ar putea contribui la lupta pe care oamenii de stiinta o duc pentru a preveni imbatranirea creierului.
    
Principala sursa de vitamina D este asigurata de piele, care sintetizeaza aceasta vitamina dupa o expunere de 10-15 minute la soare, in fiecare zi. Dintre alimente, pestele este principala sursa de vitamina D.
    
Un alt studiu, realizat de cercetatorii olandezi de la Vrije Universiteit din Amsterdam, in 2008, a relevat faptul ca o carenta de vitamina D creste riscul de aparitie a depresiei si a altor probleme psihiatrice in cazul persoanelor in varsta.
    
Comunitatea oamenilor de stiinta admite, totodata, ca vitamina D prezinta de asemenea si un puternic efect protector impotriva cancerului.





Te-ar putea interesa:
  • Carenta de vitamina B1 poate afecta creierulCarenta de vitamina B1 poate afecta creierul

    Vitaminele joaca un rol extrem de important in buna functionare a organismului. Vitamina B1 (tiamina) este implicata in activitatea sistemului nervos central si periferic, iar lipsa ei poate produce boli ca encefalopatia lui Wernicke si sindromul Korsakoff.

  • Alcoolul poate ajuta sistemul cardiovascular al brbacilorAlcoolul poate ajuta sistemul cardiovascular al barbatilor

    Barbatii care consuma zilnic alcool prezinta cu 33% mai putine riscuri de a suferi de maladii cardiace, insa acest lucru nu se aplica si in cazul femeilor, potrivit unui studiu realizat recent de cercetatorii spanioli, informeaza bbc.co.uk.

  • Lipsa de somn afecteaza creierulLipsa de somn afecteaza creierul

    Pierderea unei singure nopti de somn poate provoca in creier producerea unor "pene de curent", caderi bruste intr-o stare intre somn si veghe, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii americani publicat in Journal of Neuroscience si preluat de dailymail.co.uk. 

  • Cititul determina creierul uman sa functioneze diferitCititul determina creierul uman sa functioneze diferit

    Capacitatea de a citi un text, dobandita mult prea recent pentru a influenta evolutia genetica, are un impact important asupra creierului uman, care se adapteaza si utilizeaza, indiferent de varsta la care se produce alfabetizarea, regiuni cerebrale asociate altor functii, informeaza AFP.

  • Creierul uman are nevoie de un anumit timp pentru a se concentraCreierul uman are nevoie de un anumit timp pentru a se concentra

    Creierul uman are nevoie de un anumit neurotransmitator pentru a se putea concentra cum trebuie, acesta fiind rezultatul unui studiu referitor la nevoia oamenilor de a reciti, cateodata, anumite texte pentru a le putea intelege, informeaza telegraph.co.uk. 

Mesaje (0) »
Scrie mesaj
busy
 
< Precedent   Urmator >
  • Adele, marea Castigatoare de la Billboard Music Awards 2012
  • Tinuta Zilei, cu Taylor Swift
  • 5 Copii de Vedete cu Stil
  • Pe 2 iunie, „Dumbrava minunata” se joaca la Grand Cinema Digiplex
  • Capodopere in Machiaj de la Tim Burton
  • Erdem prezinta Colectia Resort 2013
  • Hot Trend: Fusta Evazata
Scrie mai jos ceea ce doresti sa o intrebi pe doamna psiholog






Brumi Har
Virtual hair style studio
 
 
Add to Google
RSS 2.0   ATOM 0.3
 
© Inform Media.
Toate drepturile asupra site-ului stilfeminin.ro apartin Inform Media. Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din oricare pagina a site-ului stilfeminin.ro va fi posibila numai cu acordul scris al Inform Media.
Termeni si conditii
***