Contact Stilfeminin  Contact Blog Stilfeminin  Blog Facebook - Stilfeminin  Facebook Rss Stilfeminin.ro | Sanatate Rss
Stiri Mondene
Concursuri bucharest fashion week 2009
 - stilfemininjoburi

Parola uitata? Creare cont
Bucharest Fashion Week 2011

Fast food-ul distruge ficatul dar creste colesterolul bun

Joi, 14 Februarie 2008
Fast food-ul distruge ficatul dar creste colesterolul bunO luna de regim cu alimente de tip fast food, dupa modelul celui prezentat de regizorul Morgan Spurlock in documentarul sau "Super Size Me", poate avea efecte devastatoare asupra ficatului, dar contribuie, in acelasi timp, la cresterea nivelului de colesterol "bun", informeaza AFP.
 
Studiul realizat de o echipa de cercetatori suedezi, publicat in jurnalul Asociatiei medicale britanice Gut, a scos la iveala, in mod cu totul neasteptat, faptul ca un regim format din hamburgeri-cartofi prajiti-cola poate creste nivelul de "colesterol bun" (colesterol HDL).
   
Cercetatorii de la Universitatea din Linkoping, Suedia, au rugat 12 barbati si sase femei, cu varsta medie de 30 de ani, cu greutate corporala normala, sanatosi, sa ia cate doua mese pe zi intr-un restaurant fast food (de tip McDonald's, Burger King etc.), timp de patru saptamani. In acelasi timp, subiectii au fost rugati sa-si limiteze activitatile fizice.
   
Obiectivul a fost ca greutatea subiectilor sa creasca brusc cu 10 - 15%, pentru a masura efectele unei cresteri bruste a numarului de calorii.
   
Analizele de sange efectuate inainte, in timpul si dupa incheierea experimentului au avut ca scop masurarea nivelului unei enzime, alanin aminotransferază (ALAT), utilizata pentru diagnosticarea unor maladii ale ficatului, precum hepatita de tip C si ciroza.
   
Studii anterioare au demonstrat că un nivel ridicat de ALAT este asociat cu un risc de a dezvolta diabet de tipul II.
   
Frederik Nystrom, coordonatorul studiului, a declarat: "Rezultatele m-au inspaimantat. Nivelul de ALAT a crescut brusc, fiind de patru ori mai mare in decurs de o luna. A trebuit sa excludem unul dintre subiecti pentru ca nivelul sau de ALAT era de 10 ori mai mare".
   
La 11 din cei 18 subiecti, chiar si la cei care nu au consumat alcool, nivelul de ALAT indica distrugeri ale ficatului. Potrivit lui Nystrom, carbohidratii (glucidele) din bauturile de tip cola sunt mai periculosi decat grasimile din hamburgeri.
   
Fast food-ul distruge ficatul dar creste colesterolul bunSurprinzator a fost ca acest regim a avut si un rezultat benefic. "Nivelul de colesterol HDL a crescut semnificativ in decurs de patru saptamani", a spus Nystrom. "Studiul a indicat o asociere intre cresterea cantitatii de grasimi saturate si cresterea nivelului de colesterol bun", a adaugat acesta.
   
Nystrom crede ca aceste rezultate sunt similare celui numit "paradoxul francez", o aparenta contradictie intre un regim alimentar bogat in grasimi saturate (unt, smantana, branza, mezeluri) si sanatate (rata mica de maladii cardiovasculare).
   
Studiul suedez a fost inspirat de documentarul "Super Size Me", realizat de americanul Morgan Spurlock, un mesaj impotriva localurilor fast food.


sursa: mediafax.ro


Te-ar putea interesa:
  • Mancarea tip fast-food si sanatatea

    De cativa ani, populatia Romaniei se confrunta cu nenumarate cazuri de obezitate, boli de inima, diferite tipuri de cancer, diabet, colesterolul este ridicat, iar tensiunea arteriala este crescuta. Care este de fapt cauza acesor boli? Este simplu.

  • Alimentatia de tip fast-food duce la infarctAlimentatia de tip fast-food duce la infarct

    Alimentele de tip fast-food genereaza o treime dintre infarctele inregistrate la nivel mondial, in conditiile in care dietele bazate pe alimente sarate si grasimi sporesc riscul aparitiei bolilor de inima, potrivit unui studiu aparut in Circulation, revista American Heart Association, transmite AFP, preluat de MEDIAFAX.

  • Colesterolul - bun sau rau?Colesterolul - bun sau rau?

    Colesterolul este considerat de cele mai multe ori o componenta care face rau organismului. In mare parte a adevarat, insa cu specificarea ca acesta dauneaza atunci cand se afla in cantitati prea mari in corp.

  • Colesterolul scazut este asociat cu riscul de cancer stomacalColesterolul scazut este asociat cu riscul de cancer stomacal

    Persoanele care au un nivel scazut al colesterolului in sange prezinta mai mari probabilitati de a dezvolta un cancer stomacal, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii japonezi, preluat de Reuters.

  • Cafeaua combinata cu paracetamol poate afecta ficatulCafeaua combinata cu paracetamol poate afecta ficatul

    Cafeaua poate tripla cantitatea de produsi secundari toxici eliberati in timpul procesului de dizolvare a paracetamolului in ficat, acest lucru crescand riscul de aparitie a insuficientei hepatice, informeaza dailymail.co.uk.

Mesaje (0) »
Scrie mesaj
busy
 
< Precedent   Urmator >
  • Adele, marea Castigatoare de la Billboard Music Awards 2012
  • Tinuta Zilei, cu Taylor Swift
  • 5 Copii de Vedete cu Stil
  • Pe 2 iunie, „Dumbrava minunata” se joaca la Grand Cinema Digiplex
  • Capodopere in Machiaj de la Tim Burton
  • Erdem prezinta Colectia Resort 2013
  • Hot Trend: Fusta Evazata
Scrie mai jos ceea ce doresti sa o intrebi pe doamna psiholog






Brumi Har
Virtual hair style studio
 
 
Add to Google
RSS 2.0   ATOM 0.3
 
© Inform Media.
Toate drepturile asupra site-ului stilfeminin.ro apartin Inform Media. Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din oricare pagina a site-ului stilfeminin.ro va fi posibila numai cu acordul scris al Inform Media.
Termeni si conditii
***