Contact Stilfeminin  Contact Blog Stilfeminin  Blog Facebook - Stilfeminin  Facebook Rss Stilfeminin.ro | Sanatate Rss
Stiri Mondene
Concursuri bucharest fashion week 2009
 - stilfemininjoburi

Parola uitata? Creare cont
Bucharest Fashion Week 2011

Cafeaua tine boala Alzheimer la distanta

Miercuri, 10 August 2011
Cafeaua tine boala Alzheimer la distanta
Sursa foto: Hepta
Consumata in cantitati moderate, cafeaua constituie un adevarat beneficiu pentru imbunatatirea calitatii vietii, dar si in prevenirea aparitiei unor afectiuni, fiind totodata o sursa excelenta de antioxidanti.


In ultimii 20 de ani au fost elaborate nenumarate studii care si-au propus sa evalueze impactul consumului de cafea asupra sanatatii. Cel mai recent dintre acestea indica faptul ca un consum mare de cafea poate avea beneficii uimitoare pentru sanatate, tinand departe maladia Alzheimer. Coautorul studiului, Gary Arendash, de la Universitatea din Florida de Sud afirma ca, in mod miraculos, intre doua si cinci cesti de cafea cofeinizata zilnic duc la o memorie mai buna in cazul bolnavilor de Alzheimer.

Cercetatorii au experimentat pe soareci crescuti cu simptomele care mimeaza boala Alzheimer. Ei au descoperit faptul ca soarecilor carora li s-a administrat cafea cu o concentratie mare de cofeina au dezvoltat un factor de crestere care imbunatateste memoria la soarecii cu boala Alzheimer. Factorul de crestere este cel care lipseste pacientilor cu Alzheimer.

Dezvoltarea lui la soareci, in urma administrarii de cafea,  a fost posibila doar cu cafeaua cofeinizata, nu si cu cea simpla, decofeinizata, fapt ce i-a facut pe cercetatori sa creada ca interactiunea cofeinei cu alte substante necunoscute poate produce efectul anti-Alzheimer.

Ei au ajuns la concluzia ca producția de beta-amiloida, o proteina care se depune in creier si distruge neuronii  ducand la aparitia Alzheimerului, este la randul ei blocata de cofeina din cafea. In plus, cafeaua stimuleaza productia altei substante implicate in regenerarea axonilor, structuri care leaga celulele nervoase.

Oamenii de stiinta de la Universitatea din Florida afirma ca aceleasi rezultate obtinute la soareci sunt valabile si in cazul oamenilor bolnavi de Alzheimer, din acest punct de vedere, soarecii fiind asemanatori cu oamenii. Celulele lor nervoase se degradeaza cu timpul, iar structura lor ADN a relevat prezenta aceleiasi gene responsabile de aparitia Alzheimerului la oameni.

Experimentul la care au fost supusi soarecii in cadrul acestui studiu este urmatorul. Subiecților li se arata un set de obiecte A, dupa care li se arata un set deobiecte B. Ulterior, sunt puși sa-și aminteasca obiectele din setul A. De regula, bolnavii cu Alzheimer au dificultați in a-și aminti obictele din primul set, pentru ca sunt distrași de cele din cel de-al doilea set.

Acest lucru nu se intampla in cazul persoanelor sanatoase.  Prin urmare, soarecii au fost pusi sa gaseasca si sa-si aminteasca locatia unui obiect de pe fundul unei cazi cu apa. Dupa ce au inotat pana au gasit obiectul de pe fundul cazii, au fost puși sa gaseasca un alt obiect dintr-o alta cada plina cu apa. Ulterior, a trebuit ca ei sa se reintoarca la primul obiect.

Daca studiile anterioare aratasera ca soarecii cu Alzheimer au avut dificultati in acest sens, acum, cei care primisera doza de cafeina s-au comportat exact ca cei sanatosi.

Consumul de cafea aduce beneficii nu numai bolnavilor de Alzheimer, ci si celor care sunt predispusi sau sufera de Parkinson, diabet de tip 2, piatra la vezica biliara, cancer hepatic si de prostata, ciroza, ajutand ca aceste boli sa fie tinute sub control sau chiar evitate.

Mai multe informatii despre beneficiile cafelei si despre diverse sortimente de cafea cu si fara cofeina se pot afla in cadrul Festivalului de Ceai si Cafea (Tea&Coffee Festival) care va avea loc in Bucuresti intre 12 si 18 septembrie 2011. Pentru mai multe detalii despre acest eveniment precum si pentru a afla diverse informatii despre efectele cafelei asupra organismului uman cei interesati pot accesa www.tea-coffee.ro






Te-ar putea interesa:
  • Cafeaua ar putea inversa efectele maladiei AlzheimerCafeaua ar putea inversa efectele maladiei Alzheimer

    O cantitate de circa 500 de miligrame de cofeina consumata zilnic ar putea sa inverseze procesul deteriorarii memoriei, care apare in cazul maladiei Alzheimer, potrivit unui studiu al cercetatorilor americani, publicat in Journal of Alzheimer's Disease, informeaza bbc.co.uk.

  • Boala Alzheimer poate fi ameliorata cu ajutorul unei camere fotoBoala Alzheimer poate fi ameliorata cu ajutorul unei camere foto

    O camera foto revolutionara, care stimuleaza memoria, s-a dovedit a fi o metoda foarte buna de combatere a pierderilor de memorie, in urma unor teste, efectuate timp de doi ani, in Marea Britanie, pe o pacienta suferind de Alzheimer, informeaza dailymail.co.uk.

  • Cafeaua - energizant sau drog?Cafeaua - energizant sau drog?

    O savurezi in fiecare dimineata cu mare placere, pentru ca simti ca te trezeste si iti da energia zilnica de care ai nevoie. Dar stii cu adevarat ce contine lichidul de culoare maronie?

  • Cafeaua solubil stimuleaz performanca mentalCafeaua solubila stimuleaza performanta mentala

    Cafeaua solubila stimuleaza performanta mentala, hidrateaza organismul si are un continut bogat in antioxidanti care protejeaza celulele organismului de distrugerea oxidativa, potrivit unor studii.

  • Cafeaua nu reprezinta o solutie pentru mahmurealaCafeaua nu reprezinta o solutie pentru mahmureala

    Cafeaua pare a fi cel mai rau tratament impotriva mahmurelii, potrivit unui nou studiu care contrazice parerile traditionale, realizat de cercetatorii americani si publicat in Behavioural Neuroscience, informeaza bbc.co.uk.

Mesaje (0) »
Scrie mesaj
busy
 
< Precedent   Urmator >
  • Adele, marea Castigatoare de la Billboard Music Awards 2012
  • Tinuta Zilei, cu Taylor Swift
  • 5 Copii de Vedete cu Stil
  • Pe 2 iunie, „Dumbrava minunata” se joaca la Grand Cinema Digiplex
  • Capodopere in Machiaj de la Tim Burton
  • Erdem prezinta Colectia Resort 2013
  • Hot Trend: Fusta Evazata
Scrie mai jos ceea ce doresti sa o intrebi pe doamna psiholog






Brumi Har
Virtual hair style studio
 
 
Add to Google
RSS 2.0   ATOM 0.3
 
© Inform Media.
Toate drepturile asupra site-ului stilfeminin.ro apartin Inform Media. Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din oricare pagina a site-ului stilfeminin.ro va fi posibila numai cu acordul scris al Inform Media.
Termeni si conditii
***