Contact Stilfeminin  Contact Blog Stilfeminin  Blog Facebook - Stilfeminin  Facebook Rss Stilfeminin.ro | Diete si fitness Rss
Stiri Mondene
Concursuri bucharest fashion week 2009
 - stilfemininjoburi

Parola uitata? Creare cont
Bucharest Fashion Week 2011

Antioxidantii nu incetinesc imbatranirea

Marti, 02 Decembrie 2008
Antioxidantii nu incetinesc imbatranireaDietele alimentare si produsele cosmetice cu proprietati antioxidante sunt ineficiente in ceea ce priveste incetinirea procesului de imbatranire, potrivit unui studiu efectuat de specialistii britanici, publicat in revista Genes and Development, informeaza bbc.co.uk, preluat de MEDIAFAX.

Studiul se bazeaza pe experimente efectuate pe viermi din familia Nematode, care, desi par extrem de indepartati de specia umana, reprezinta un instrument adeseori folosit de oamenii de stiinta in domeniul cercetarilor biomedicale.

Acesti viermi au multe gene comune cu oamenii si, mai ales, au o speranta de viata de ordinul zilelor, fapt care ii ajuta pe cercetatori sa observe mai usor orice schimbare in privinta progreselor medicale pe termen lung.
   
Astfel, viermii care au fost hraniti cu alimente bogate in antioxidanti, substante care lupta impotriva "radicalilor liberi", vinovati de imbatranirea tesuturilor, nu au trait mai mult decat cei care au avut o dieta alimentara obisnuita.
   
Antioxidantii reprezinta o materie prima importanta pentru industria sanatatii si a cosmeticelor. Acest fapt s-a bazat pe o teorie veche de 50 de ani. In 1956, cercetatorii au ajuns la concluzia ca procesul de imbatranire este provocat de o anumita distrugere moleculara, o consecinta a formelor reactive ale oxigenului, denumite superoxizi sau "radicali liberi", care circula prin organism. Acest proces este numit stres oxidativ.
   
Dupa mai multe analize, specialistii au ajuns la concluzia ca antioxidantii contribuie la anihilarea acestor radicali liberi, reducand distrugerile moleculare pe care ei le provoaca.
   
Antioxidantii nu incetinesc imbatranireaPentru noul studiu, cercetatorii de la University College London, condusi de doctorul David Gems, au manipulat genetic cativa viermi din familia Nematode, pentru a verifica daca organismul lor este capabil sa anihileze radicalii liberi.

Potrivit teoriei din ultimii 50 de ani, ei ar fi trebuit sa fie evident avantajati fata de ceilalti, care au urmat o dieta obisnuita, in privinta combaterii procesului de imbatranire si a prelungirii sperantei de viata.
   
Viermii care au primit o dieta bogata in antioxidanti au trait, insa, la fel de mult ca ceilalti, acest fapt sugerand ca stresul oxidativ nu are o importanta atat de mare in cadrul procesului de imbatranire, asa cum se crezuse pana recent. "Este evident faptul ca, daca superoxizii care sunt implicati au doar un mic rol in acest proces, stresul oxidativ nu este, in mod evident, un factor major definitoriu pentru procesul de imbatranire", a declarat Gems.
   
Totodata, Gems a explicat ca o dieta echilibrata este importanta pentru diminuarea riscului de aparitie a "bolilor batranetii", precum cancerul, diabetul si osteoporoza, dar ca nu exista nicio dovada ca antioxidantii pot sa incetineasca sau chiar sa impiedice imbatranirea organismului uman.
   
Purtatorul de cuvant al Cosmetic Toiletry and Parfumery Association a declarat ca firmele producatoare de cosmetice efectueaza in prezent cercetari medicale extrem de costisitoare, bazate pe studii stiintifice riguroase, afirmatiile despre benefiicile aduse de produsele pe care le comercializeaza fiind bazate pe adevaruri solide.
   
"Descoperirile genetice facute la nivelul unor viermi din familia Nematode nu pot fi un indiciu relevant pentru complexul proces de imbatranire al animalelor evoluate, precum specia umana", a adaugat purtatorul de cuvant al Cosmetic Toiletry and Perfumery Association.


Te-ar putea interesa:
  • Alimente care incetinesc imbatranireaAlimente care incetinesc imbatranirea

    Specialistii ne spun ca o dieta bogata in cereale integrale, fructe si legume reprezinta reteta pentru o sanatate de fier. Mai mult decat atat, aceste alimente ajuta si la mentinerea unui ten sanatos si tanar cat mai mult timp, precum si a unei talii subtiri.

Mesaje (0) »
Scrie mesaj
busy
 
< Precedent   Urmator >
  • Adele, marea Castigatoare de la Billboard Music Awards 2012
  • Tinuta Zilei, cu Taylor Swift
  • 5 Copii de Vedete cu Stil
  • Pe 2 iunie, „Dumbrava minunata” se joaca la Grand Cinema Digiplex
  • Capodopere in Machiaj de la Tim Burton
  • Erdem prezinta Colectia Resort 2013
  • Hot Trend: Fusta Evazata
Scrie mai jos ceea ce doresti sa o intrebi pe doamna psiholog






Brumi Har
Virtual hair style studio
 
 
Add to Google
RSS 2.0   ATOM 0.3
 
© Inform Media.
Toate drepturile asupra site-ului stilfeminin.ro apartin Inform Media. Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din oricare pagina a site-ului stilfeminin.ro va fi posibila numai cu acordul scris al Inform Media.
Termeni si conditii
***