Contact Stilfeminin  Contact Blog Stilfeminin  Blog Facebook - Stilfeminin  Facebook Rss Stilfeminin.ro | Copilul meu Rss
Stiri Mondene
Concursuri bucharest fashion week 2009
 - stilfemininjoburi

Parola uitata? Creare cont
Bucharest Fashion Week 2011

Uleiul de peste vindeca depresia la adolescenti

Luni, 23 August 2010
Uleiul de peste vindeca depresia la adolescenti
Foto: Hepta
Uleiul de peste
, in special cel obtinut din sardine, somon si stavrizi, ii ajuta pe adolescentii de sex masculin sa se simta mai putin deprimati, potrivit unui studiu japonez, publicat in numarul din luna septembrie al revistei Pediatrics, informeaza Reuters.

Potrivit cercetatorilor niponi, uleiul de peste nu are acelasi efect benefic si in cazul adolescentelor.

Acizii grasi din clasa Omega-3, in special acidul eicosapentenoic (EPA) si acidul docosahexenoic (DHA), se gasesc cu precadere in uleiul de peste. Deoarece aceste nutriente au un rol important in functionarea creierului, multi cercetatori au dorit sa afle daca un consum mai mare de EPA si DHA are ca efect o scadere a riscului de depresie. Insa testele care au studiat aceasta asociere pe adulti au condus la rezultate neconcludente.

Pana la acest studiu, oamenii de stiinta nu au studiat efectul acestor substante asupra tinerilor, o categorie de populatie predispusa la depresie. Profesorul Kentaro Murakami de la Universitatea din Tokyo a analizat dietele zilnice si cazurile de depresie inregistrate in cazul a peste 6.500 de elevi si liceeni japonezi cu varstele cuprinse intre 12 si 15 ani.

In total, 23% dintre baieti si 31% dintre fete prezentau simptome de depresie, simtindu-se inutili, nefericiti si suferind de tulburari ale somnului, conform Mediafax .

Bazandu-se pe chestionarele ce monitorizau dieta zilnica si ajustand factorii referitori la varsta si nivelul de educatie al parintilor, cercetatorii japonezi au remarcat ca baietii care consumau cele mai mari cantitati de peste - care se incadrau in prima cincime a clasamentului in functie de cantitatea consumata - prezentau un risc de despresie cu 27% mai mic, comparativ cu baietii care se incadrau in ultima cincime a acelui clasament.

Diferente similare au fost remarcate atunci cand cercetatorii au efectuat un clasament in functie de concentratiile de EPA si DHA din pestele consumat.

In schimb, oamenii de stiinta nu au identificat niciun efect al uleiului de peste asupra riscului de depresie in randul adolescentelor.

Efectul diferit al uleiului de peste asupra baietilor si fetelor este dificil de explicat, o posibila cauza fiind aceea ca femeile prezinta un risc genetic de depresie considerabil mai mare decat barbatii.





Te-ar putea interesa:
Mesaje (0) »
Scrie mesaj
busy
 
< Precedent   Urmator >
  • Adele, marea Castigatoare de la Billboard Music Awards 2012
  • Tinuta Zilei, cu Taylor Swift
  • 5 Copii de Vedete cu Stil
  • Pe 2 iunie, „Dumbrava minunata” se joaca la Grand Cinema Digiplex
  • Capodopere in Machiaj de la Tim Burton
  • Erdem prezinta Colectia Resort 2013
  • Hot Trend: Fusta Evazata
Scrie mai jos ceea ce doresti sa o intrebi pe doamna psiholog






Brumi Har
Virtual hair style studio
 
 
Add to Google
RSS 2.0   ATOM 0.3
 
© Inform Media.
Toate drepturile asupra site-ului stilfeminin.ro apartin Inform Media. Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din oricare pagina a site-ului stilfeminin.ro va fi posibila numai cu acordul scris al Inform Media.
Termeni si conditii
***