Contact Stilfeminin  Contact Blog Stilfeminin  Blog Facebook - Stilfeminin  Facebook Rss Stilfeminin.ro | Copilul meu Rss
Stiri Mondene
Concursuri bucharest fashion week 2009
 - stilfemininjoburi

Parola uitata? Creare cont
Bucharest Fashion Week 2011

Hamburgerii consumati de copii cresc riscul imbolnavirii de astm

Joi, 03 Iunie 2010
Hamburgerii consumati de copii cresc  riscul imbolnavirii de astm
Foto: Hepta
Copiii din tarile dezvoltate care mananca cel putin trei hamburgeri pe saptamana se confrunta cu un risc crescut de astm, potrivit unui studiu international ale carui concluzii au fost publicate in revista medicala Thorax, informeaza AFP.

In schimb, un regim alimentar bazat pe dieta mediteraneana, bogata in peste, fructe si legume, pare sa previna declansarea acestei afectiuni.

Gabriele Nagel, de la Institutul de Epidemiologie din cadrul Universitatii din Ulm (Germania), a studiat dosarele medicale intocmite pentru 50.000 de copii din 20 de tari, cu varstele cuprinse intre 8 si 12 ani, ce au fost monitorizati in perioada 1995 - 2005. Chestionarele completate de parintii acestor copii au oferit informatii precise despre obiceiurile alimentare ale micutilor si despre afectiunile lor respiratorii. Aproape 30.000 dintre acestia au fost testati si impotriva alergiilor.

Regimul alimentar nu pare a fi asociat cu o sensibilitate crescuta fata de alergenii cunoscuti, precum polenul, insa pare a avea o influenta considerabila asupra frecventei de aparitie a astmului, informeaza Mediafax .

Consumul crescut de fructe a fost asociat cu o proportie scazuta de aparitie a afectiunilor respiratorii la copii, atat in tarile dezvoltate, cat si in tarile sarace.

O alimentatie bogata in peste ii protejeaza pe copiii din tarile bogate contra acestor maladii, iar un regim alimentar bogat in legume proaspete ii protejeaza pe copiii din tarile sarace.

Cercetatorii au demonstrat astfel, confirmand studiile precedente, ca regimul de tip mediteranean este asociat cu o frecventa mai mica a astmului si a celorlalte afectiuni respiratorii.

In schimb, in tarile dezvoltate, consumul a cel putin trei hamburgeri pe saptamana a fost asociat cu o frecventa mare a astmului si a afectiunilor respiratorii.

In opinia autorilor acestui studiu, frecventa consumului de hamburgeri ar putea fi un indicator al altor factori care tin de stilul de viata, cu atat mai mult cu cat asocierea ei cu riscul crescut de declansare a astmului nu a fost confirmata in tarile sarace.





Te-ar putea interesa:
  • Mamele stresate prezinta riscul de a avea copii supraponderaliMamele stresate prezinta riscul de a avea copii supraponderali

    Milioane de copii provenind din familii sarace din Statele Unite pot deveni obezi inainte de a implini zece ani, stresul mamelor determinand consumul de mancare nesanatoasa in randul celor mici, informeaza un studiu al Universitatii din Illinois, transmite Reuters, preluat de MEDIAFAX.

  • Factorii genetici si fumatul pasiv duc la astmFactorii genetici si fumatul pasiv duc la astm

    Cercetatorii francezi au descoperit o legatura stransa intre factorii genetici care predispun la aparitia astmului in copilarie si expunerea la fumul de tigara, conform unui studiu publicat in New England Journal of Medicine, relateaza AFP, preluata de MEDIAFAX.

  • Fumatul în timpul sarcinii provoaca astm bebelusuluiFumatul in timpul sarcinii provoaca astm bebelusului

    Fumatul in timpul sarcinii contribuie la cresterea de patru pana la sase ori a riscului de astm pentru bebelusi, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii suedezi, prezentat la un congres european de pneumologie care a avut loc la Viena, informeaza AFP.

  • Alaptarea scade riscul de artritaAlaptarea scade riscul de artrita

    Femeile care isi alapteaza copiii prezinta mai putine riscuri de a se imbolnavi de artrita reumatoida, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii suedezi, publicat in Annals of Rheumatic Diseases si preluat de BBC.

  • Alaptarea este benefica atat pentru mama, cat si pentru copil, reducand considerabil riscul aparitiei cancerului mamarAlaptarea reduce considerabil riscul de cancer

    Alaptarea este benefica atat pentru mama, cat si pentru copil, reducand considerabil riscul aparitiei cancerului mamar, informatie confirmata de un nou studiu britanic publicat de dailymail.co.uk si preluat de Mediafax.

Mesaje (0) »
Scrie mesaj
busy
 
< Precedent   Urmator >
  • Adele, marea Castigatoare de la Billboard Music Awards 2012
  • Tinuta Zilei, cu Taylor Swift
  • 5 Copii de Vedete cu Stil
  • Pe 2 iunie, „Dumbrava minunata” se joaca la Grand Cinema Digiplex
  • Capodopere in Machiaj de la Tim Burton
  • Erdem prezinta Colectia Resort 2013
  • Hot Trend: Fusta Evazata
Scrie mai jos ceea ce doresti sa o intrebi pe doamna psiholog






Brumi Har
Virtual hair style studio
 
 
Add to Google
RSS 2.0   ATOM 0.3
 
© Inform Media.
Toate drepturile asupra site-ului stilfeminin.ro apartin Inform Media. Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din oricare pagina a site-ului stilfeminin.ro va fi posibila numai cu acordul scris al Inform Media.
Termeni si conditii
***