Contact Stilfeminin  Contact Blog Stilfeminin  Blog Facebook - Stilfeminin  Facebook Rss Stilfeminin.ro | Copilul meu Rss
Stiri Mondene
Concursuri bucharest fashion week 2009
 - stilfemininjoburi

Parola uitata? Creare cont
Bucharest Fashion Week 2011

Alaptarea scade riscul de artrita

Miercuri, 14 Mai 2008
Alaptarea scade riscul de artritaFemeile care isi alapteaza copiii prezinta mai putine riscuri de a se imbolnavi de artrita reumatoida, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii suedezi, publicat in Annals of Rheumatic Diseases si preluat de BBC.

La studiu, realizat de cercetatorii de la Spitalul Universitar Malmo, au participat 136 de femei bolnave de artrita si 544 de femei sanatoase.
   
Femeile care si-au alaptat copilul cel putin 13 luni au prezentat cu 50% mai putine riscuri de a dezvolta artrita reumatoida, fata de cele care nu si-au alaptat copilul.

Cele care au alaptat copilul timp de o luna pana la un an au prezentat cu 25% mai putine riscuri de a dezvolta artrita, informeaza Mediafax .
   
Studiul a mai sugerat ca simplul fapt de a naste copii, fara ca acestia sa fie alaptati, nu ofera protectie mamelor impotriva artritei reumatoide.
   
Acelasi studiu a mai scos la iveala faptul ca femeile prezinta de doua ori mai multe riscuri de a dezvolta artrita reumatoida fata de barbati.
   
Numai in Marea Britanie, aceasta boala afecteaza 400.000 de persoane.
   
Se stie ca alaptarea este asociata cu cresterea nivelului unui hormon numit oxitocina, care reduce nivelul hormonului de stres, scade tensiunea arteriala si induce starea de fericire.
   
Insa alaptarea creste si nivelul unui hormon numit prolactina, ce stimuleaza sistemul imunitar si poate creste riscul de artrida reumatoida.
   
Profesorul Alan Silman, directorul medical al Campaniei de cercetari asupra artritei, spune ca noul studiu are rezultate diferite de cele ale lucrarilor anterioare.
   
"In trecut, s-a demonstrat ca alaptarea este un factor de risc in dezvoltarea artritei reumatoide, intr-un studiu mic, la care au participat femei care tocmai nascusera primul copil", a spus acesta. "(Noul studiu, n.r.) prezinta rezultate diferite in ceea ce priveste riscurile pe termen lung.

O explicatie ar fi ca femeile care alapteaza au un stil de viata mai sanatos decat cele care isi hranesc copiii cu formule de lapte, insa nu cunoastem mecanismele care explica fenomenul si nu s-a studiat foarte mult acest domeniu", a spus acesta.
   
Un sondaj publicat in mai 2007 a scos la iveala ca doar una din 100 de femei isi hraneste copilul exclusiv cu lapte matern in primele sase luni de viata ale acestuia. Mai putin de 50% dintre mame isi alapteaza copilul pana la sase saptamani.
   
Studiul a mai analizat rolul pilulelor contraceptive, despre care anterior s-a crezut ca reduce riscul de imbolnavire, pentru ca acestea contin hormoni cu efect protector. Insa noul studiu sugereaza ca pilula contraceptiva nu ofera aceasta protectie.




Te-ar putea interesa:
  • Alaptarea este benefica atat pentru mama, cat si pentru copil, reducand considerabil riscul aparitiei cancerului mamarAlaptarea reduce considerabil riscul de cancer

    Alaptarea este benefica atat pentru mama, cat si pentru copil, reducand considerabil riscul aparitiei cancerului mamar, informatie confirmata de un nou studiu britanic publicat de dailymail.co.uk si preluat de Mediafax.

  • Renuncarea la fumat scade riscul de na_tere prematurRenuntarea la fumat scade riscul de nastere prematura

    Femeile care renunta la fumat inainte de cea de-a 15-a saptamana de sarcina nu prezinta un risc mai mare de a naste prematur, comparativ cu femeile insarcinate nefumatoare, potrivit unui studiu publicat in revista British Medical Journal, relateaza AFP.

  • Alaptarea dezvolta inteligenta bebelusuluiAlaptarea dezvolta inteligenta bebelusului

    Alaptarea pe termen lung favorizeaza dezvoltarea cognitiva si inteligenta bebelusilor, potrivit unui studiu canadian realizat pe un esantion mare de copii (14.000) in Belarus, publicat in Archives of General Psychiatry si preluat de AFP.

  • Alaptarea creste nivelul hormonului iubiriiAlaptarea creste nivelul hormonului iubirii

    Bebelusii hraniti la san capata un sentiment de incredere si dragoste in mama datorita oxitocinei, un hormon responsabil de producerea laptelui in glanda mamara, dar si de reducerea nivelului de stres, potrivit unui studiu publicat in PLoS Computational Biology, preluat de Reuters. 

  • Alaptarea si dieta mamei - ce trebuie sa evitiAlaptarea si dieta mamei - ce trebuie sa eviti

    In articolul Alaptarea si dieta mamei - ce trebuie sa consumi ai aflat ce alimente sunt recomandate in perioada de alaptare a copilului. In continuare vei afla ce anume trebuie sa eviti atunci cand alaptezi, pentru a nu pune sanatatea bebelusului in pericol. Desi este de asteptat ca unei mame care obisnuieste sa bea cate 4 cani de cafea pe zi sa ii vina greu sa renunte la acest obicei, este necesar ca macar in perioada de alaptare sa se renunte la urmatoarele vicii.

Mesaje (0) »
Scrie mesaj
busy
 
< Precedent   Urmator >
  • Adele, marea Castigatoare de la Billboard Music Awards 2012
  • Tinuta Zilei, cu Taylor Swift
  • 5 Copii de Vedete cu Stil
  • Pe 2 iunie, „Dumbrava minunata” se joaca la Grand Cinema Digiplex
  • Capodopere in Machiaj de la Tim Burton
  • Erdem prezinta Colectia Resort 2013
  • Hot Trend: Fusta Evazata
Scrie mai jos ceea ce doresti sa o intrebi pe doamna psiholog






Brumi Har
Virtual hair style studio
 
 
Add to Google
RSS 2.0   ATOM 0.3
 
© Inform Media.
Toate drepturile asupra site-ului stilfeminin.ro apartin Inform Media. Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din oricare pagina a site-ului stilfeminin.ro va fi posibila numai cu acordul scris al Inform Media.
Termeni si conditii
***