Contact Stilfeminin  Contact Blog Stilfeminin  Blog Facebook - Stilfeminin  Facebook Rss Stilfeminin.ro | Copilul meu Rss
Stiri Mondene
Concursuri bucharest fashion week 2009
 - stilfemininjoburi

Parola uitata? Creare cont
Bucharest Fashion Week 2011

Alaptarea reduce considerabil riscul de cancer

Marti, 30 Septembrie 2008
Alaptarea este benefica atat pentru mama, cat si pentru copil, reducand considerabil riscul aparitiei cancerului mamarAlaptarea este benefica atat pentru mama, cat si pentru copil, reducand considerabil riscul aparitiei cancerului mamar, informatie confirmata de un nou studiu britanic publicat de dailymail.co.uk si preluat de Mediafax.

Un studiu al statisticilor cazurilor de cancer, efectuat de World Cancer Research Fund (WCRF), a demonstrat ca femeile care alapteaza timp de un an prezinta cu 4,8% mai putine riscuri de cancer mamar. Perioada de alaptare nu trebuie sa fie neaparat continua, pentru ca alaptarea a doi copii, timp de sase luni fiecare, are acelasi efect.
   
Cercetatorii au spus ca, desi procentul de reducere a riscurilor pare sa fie destul de mic, probabilitatile de imbolnavire se reduc invers proportional cu perioada de alaptare.
   
Acest proces reduce nivelul anumitor hormoni cancerosi prezenti in sangele mamei si, la sfarsitul perioadei de alaptare, corpul mamei elimina singur celulele mamare deteriorate, care ar fi putut sa se transforme in tumori in viitor.
   
In acelasi timp, alaptarea poate sa reduca si riscul copilului de a se imbolnavi de cancer, mai tarziu, prin reducerea riscului de obezitate. Se stie ca greutatea in exces sporeste riscul de aparitie a numeroase forme de cancer, inclusiv cel intestinal si diferite tipuri de cancer mamar.
   
In pofida avantajelor, doar una din patru femei este la curent cu protectia naturala oferita de alaptare, a evidentiat un sondaj al WCRF. In Europa, Marea Britanie inregistreaza cel mai mic numar de mame care apeleaza la alaptare, comparativ cu Suedia, unde 98% dintre femei isi hranesc bebelusii la san.
   
"Vrem sa promovam informatia referitoare la faptul ca alaptarea reprezinta un lucru pozitiv, pe care femeile il pot face pentru a reduce riscul de a se imbolnavi de cancer mamar", a declarat profesorul Rachel Thompson, directorul programului stiintific de caritate.
   
"Demonstrandu-se deja faptul ca alaptarea la san reduce riscul de cancer mamar, recomandam tuturor femeilor sa-si hraneasca bebelusii exclusiv la san in primele sase luni, continuand ulterior si cu hrana suplimentara. Scaderea riscului cu aproximativ 5% pare sa nu fie una foarte importanta, dar cu cat perioada de alaptare este mai indelungata, cu atat riscul de aparitie a cancerului se va reduce", a declarat Thompson.
   
In ceea ce le priveste pe mame, alaptarea mai este benefica pentru prevenirea cancerului ovarian si scaderea riscului de infarct miocardic, cu aproape 25%. Totodata, laptele matern intareste sanatatea copilului, protejandu-l impotriva parazitilor intestinali, a astmului, a infectiilor pulmonare si a alergiilor.
   
Cancerul mamar este cea mai des intalnita forma de cancer in randul femeilor din Marea Britanie, afectand, anual, peste 45.000 de femei si provocand mai mult de 1.000 de decese in fiecare luna.




Te-ar putea interesa:
  • Alaptarea scade riscul de artritaAlaptarea scade riscul de artrita

    Femeile care isi alapteaza copiii prezinta mai putine riscuri de a se imbolnavi de artrita reumatoida, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii suedezi, publicat in Annals of Rheumatic Diseases si preluat de BBC.

  • Ventilatorul reduce riscul de sindrom al mortii subite Ventilatorul reduce riscul de sindrom al mortii subite

    Folosirea ventilatorului in camerele in care dorm bebelusii reduce riscul de sindrom al mortii subite a sugarului, boala pentru care medicii nu au inca o explicatie exacta, conform unui studiu publicat in SUA, in Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine si preluat de MEDIAFAX .

  • O alimentatie bogata in peste reduce riscul aparitiei eczemelor la bebelusiO alimentatie bogata in peste reduce riscul aparitiei eczemelor la bebelusi

    Bebelusii care beneficiaza de o alimentatie bogata in peste sunt mai putin predispusi riscurilor de a dezvolta eczeme si alte afectiuni ale pielii, conform MEDIAFAX .

  • Alaptarea dezvolta inteligenta bebelusuluiAlaptarea dezvolta inteligenta bebelusului

    Alaptarea pe termen lung favorizeaza dezvoltarea cognitiva si inteligenta bebelusilor, potrivit unui studiu canadian realizat pe un esantion mare de copii (14.000) in Belarus, publicat in Archives of General Psychiatry si preluat de AFP.

  • Alaptarea si dieta mamei - ce trebuie sa consumiAlaptarea si dieta mamei - ce trebuie sa consumi

    In perioada in care alapteaza, mama trebuie sa acorde o atentie sporita dietei pe care o adopta. In mare parte, alimentatia si viciile mamei se reflecta in laptele consumat de bebelus. Unii cercetatori spun ca, in functie de dieta mamei in perioada alaptarii, copilul va manifesta o anumita preferinta pentru diverse alimente cu care este practic mai familiarizat. De ce trebuie mama sa adopte o alimentatie sanatoasa si sa evite viciile, afli in randurile care urmeaza.

Mesaje (0) »
Scrie mesaj
busy
 
< Precedent   Urmator >
  • Adele, marea Castigatoare de la Billboard Music Awards 2012
  • Tinuta Zilei, cu Taylor Swift
  • 5 Copii de Vedete cu Stil
  • Pe 2 iunie, „Dumbrava minunata” se joaca la Grand Cinema Digiplex
  • Capodopere in Machiaj de la Tim Burton
  • Erdem prezinta Colectia Resort 2013
  • Hot Trend: Fusta Evazata
Scrie mai jos ceea ce doresti sa o intrebi pe doamna psiholog






Brumi Har
Virtual hair style studio
 
 
Add to Google
RSS 2.0   ATOM 0.3
 
© Inform Media.
Toate drepturile asupra site-ului stilfeminin.ro apartin Inform Media. Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din oricare pagina a site-ului stilfeminin.ro va fi posibila numai cu acordul scris al Inform Media.
Termeni si conditii
***