Contact Stilfeminin  Contact Blog Stilfeminin  Blog Facebook - Stilfeminin  Facebook Rss Stilfeminin.ro | Copilul meu Rss
Stiri Mondene
Concursuri bucharest fashion week 2009
 - stilfemininjoburi

Parola uitata? Creare cont
Bucharest Fashion Week 2011

Acizii grasi stimuleaza dezvoltarea neurologica a copiilor nascuti prematur

Joi, 15 Ianuarie 2009
Acizii grasi stimuleaza dezvoltarea neurologica a copiilor nascuti prematur Un anumit tip de acizi grasi contribuie la ameliorarea dezvoltarii neurologice a fetitelor nascute inainte de termen, insa acest lucru nu este valabil si in cazul baietilor nascuti prematur, potrivit unui studiu australian publicat in Statele Unite, informeaza MEDIAFAX .


Copiii nascuti prematur, inainte de 33 de saptamani, risca sa sufere anumite tulburari de dezvoltare si sa intampine serioase probleme in procesul de invatare, potrivit autorilor acestui studiu, aparut in Journal of the American Medical Association (JAMA). Medicii considera ca o alimentatie dezechilibrata, in special cea din care lipsesc acizii DHA (docosahexanoici), oferita imediat dupa nastere acestor copii nascuti prematur contribuie la aparitia acestor probleme.

Exista totusi unele incertitudini in ceea ce priveste efectele benefice ale suplimentelor alimentare bogate in DHA. Cercetatorii au efectuat acest studiu pe un esantion de 657 de bebelusi nascuti inainte de termenul celor 33 de saptamani, care au primit suplimente de DHA in doze mari. Bebelusii au fost atent monitorizati timp de 18 luni, a declarat Maria Makrides, de la Spitalul pentru femei si copii din cadrul Centrului medical Flinders, din Adelaide (Australia), coordonatorul studiului.

Bebelusii au fost impartiti in doua grupuri. Bebelusilor din primul grup li s-au administrat suplimente de DHA cu o concentratie mare de acizi grasi (1%). Celalalt grup a primit suplimente cu o concentratie standard, de 0,3%. Mamele care isi alaptau copiii au consumat zilnic cate sase conserve de ton in ulei, continand 500 de miligrame de DHA, pentru a asigura concentratia necesara de acizi grasi din lapte.

Celelalte mame din grup consumau capsule cu soia, care nu modifica nivelul de DHA in laptele matern. Autorii studiului au evaluat dezvoltarea neurologica a fiecarui copil, folosind un test standard, Bayley Mental Development Index (MDI). Indicele MDI evalueaza memoria, capacitatea de rezolvare a problemelor si de invatare a primelor concepte despre numere si limbaj. 

Ei au constatat ca scorul mediu MDI era mult mai ridicat in cazul fetitelor hranite cu suplimente cu DHA cu o concentratie mare, fata de cele hranite cu doze normale de acizi grasi. in schimb, in cazul baietilor nu a fost observata nicio diferenta, au declarat cercetatorii, care nu au putut sa afle, deocamdata, motivele acestei situatii.

Te-ar putea interesa:
  • Copiii nascuti prematur au probleme emotionaleCopiii nascuti prematur au probleme emotionale

    Copiii care se nasc prematur - dupa doar 25 de saptamani de sarcina sau chiar mai devreme - sunt mult mai predispusi la a avea probleme de comportament si probleme emotionale, fata de copiii care se nasc la termen, arata un nou studiu preluat de Reuters.

  • Arterele copiilor obezi imbatranesc prematurArterele copiilor obezi imbatranesc prematur

    Arterele copiiilor obezi au un grad de rigiditate intalnit de obicei in randul adultilor care sufera de inima, potrivit unui nou studiu, citat de news.yahoo.com.

  • Importanta cartilor de colorat in dezvoltarea aptitudinilor copiilorImportanta cartilor de colorat in dezvoltarea aptitudinilor copiilor

    Cartile de colorat au un rol important in dezvoltarea copilului. Acestea ii ajuta pe micuti sa isi dezvolte anumite abilitati. Copiilor le place sa deseneze si au o bucurie nespus de mare cand li se da o coala de hartie si cateva creioane colorate, desi micii artisti isi arata talentul chiar si pe peretii casei. Afla mai multe despre avantajele desenului pentru creativitate.

  • Site-urile violente stimuleaza violenta la adolescentiSite-urile violente stimuleaza violenta la adolescenti

    Tinerii expusi imaginilor violente din mass-media prezinta probabilitati mai mari de a deveni persoane agresive, potrivit unui studiu publicat in numarul din noiembrie al revistei Pediatrics, relateaza Reuters, conform MEDIAFAX.

  • Copiii nascuti toamna, expusi riscului de a deveni astmaticiCopiii nascuti toamna, expusi riscului de a deveni astmatici

    Copiii nascuti cu patru luni inainte de varful sezonului imbolnavirilor de raceala si gripa sunt cu 30% mai expusi riscului de a deveni astmatici, potrivit unui studiu publicat vineri in American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine, informeaza MEDIAFAX .

Mesaje (0) »
Scrie mesaj
busy
 
< Precedent   Urmator >
  • Adele, marea Castigatoare de la Billboard Music Awards 2012
  • Tinuta Zilei, cu Taylor Swift
  • 5 Copii de Vedete cu Stil
  • Pe 2 iunie, „Dumbrava minunata” se joaca la Grand Cinema Digiplex
  • Capodopere in Machiaj de la Tim Burton
  • Erdem prezinta Colectia Resort 2013
  • Hot Trend: Fusta Evazata
Scrie mai jos ceea ce doresti sa o intrebi pe doamna psiholog






Brumi Har
Virtual hair style studio
 
 
Add to Google
RSS 2.0   ATOM 0.3
 
© Inform Media.
Toate drepturile asupra site-ului stilfeminin.ro apartin Inform Media. Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din oricare pagina a site-ului stilfeminin.ro va fi posibila numai cu acordul scris al Inform Media.
Termeni si conditii
***